Consiliul Concurenţei analizează condiţiile impuse de autorităţile locale pentru autorizarea activităţilor de comercializare

Consiliul Concurenţei realizează un studiu pentru a analiza impactul asupra concurenţei al procedurilor, emise la nivelul administraţiilor publice locale, pentru autorizarea unei activităţi de comercializare în zone publice, potrivit unui comunicat remis, vineri, AGERPRES.

Astfel, autoritatea de concurenţă va analiza în ce măsură condiţiile impuse pentru a autoriza o activitate de comercializare în zone publice, respectând planurile de urbanism şi regulamentele autorităţilor administraţiilor publice locale, pot constitui bariere ce afectează concurenţa, prin restricţionarea accesului operatorilor economici.

"Este important să se facă diferenţa între reglementările esenţiale în asigurarea calităţii produselor şi serviciilor şi cele care pot restricţiona dezvoltarea pieţei şi, implicit, pot afecta interesele consumatorilor", a declarat Bogdan Chiriţoiu, preşedintele Consiliului Concurenţei.

În acest context, Consiliul Concurenţei invită operatorii economici să îşi prezinte punctul de vedere în ceea ce priveşte dificultăţile întâmpinate în contextul demersurilor de autorizare de către primării a unei activităţi de comercializare în zone publice.

În cadrul studiului, autoritatea de concurenţă poate solicita informaţii şi documente tuturor operatorilor implicaţi, dar şi opinii ale autorităţilor publice cu atribuţii în domeniile respective.

Conform legii, Consiliul Concurenţei poate efectua studii privind domeniul său de activitate, furnizând Guvernului, publicului şi organizaţiilor internaţionale specializate informaţii privind această activitate.

Acest tip de instrument nu vizează încălcări ale legislaţiei din domeniul concurenţei, ci eventuale recomandări de modificare a prevederilor legale, în situaţia în care sunt considerate restrictive.