Angajamentele propuse de Glovoappro prentru preluarea Foodpanda şi Delivery Hero Dmart, în dezbatere publică

Consiliul Concurenţei supune dezbaterii publice propunerile de angajamente formulate de Glovoappro S.R.L. ("Glovo") în vederea înlăturării îngrijorărilor concurenţiale identificate în contextul preluării Foodpanda Ro S.R.L. ("Foodpanda") şi Delivery Hero Dmart SRL ("Delivery Hero"), a anunţat marţi autoritatea de concurenţă.
 
"Analizând această operaţiune, au rezultat unele îngrijorări legate de puterea de piaţă pe care o va dobândi Glovo în urma tranzacţiei, având în vedere activitatea sa de platformă online de livrare a mâncării şi efectul pe care aceasta ar putea-o avea asupra accesului la clienţi de către concurenţii săi. Astfel, angajamentele propuse pentru a elimina îngrijorările autorităţii de concurenţă prevăd ca Glovo să nu includă nicio obligaţie de exclusivitate în relaţia sa contractuală cu restaurantele", se menţionează în comunicatul instituţiei.
 
Persoanele fizice sau juridice interesate să trimită observaţii cu privire la angajamentele propuse de Glovo o pot face până la data de 19 noiembrie 2021.
 
Conţinutul angajamentelor formulate Glovo sunt publicate pe pagina web a autorităţii de concurenţă.
 
Glovo este o companie având ca obiect principal de activitate dezvoltarea şi administrarea serviciului online de livrare de mâncare de la restaurante către consumatori, prin intermediul unei aplicaţii cu acelaşi nume.
 
Foodpanda şi Delivery Hero fac parte dintr-un grup de companii deţinute de către Delivery Hero SE, Germania. Foodpanda furnizează servicii de preluare a comenzilor online şi livrare de mâncare de la restaurante şi alte bunuri de consum (precum: alimente, flori, băuturi alcoolice şi tutun, produse farmaceutice, jucării, produse de îngrijire pentru copii, cărţi, etc.) prin intermediul serviciului online Foodpanda. Delivery Hero îşi desfăşoară activitatea prin intermediul magazinelor de tip "dark store" - Pandamart, care reprezintă spaţii de depozitare în proximitate destinate exclusiv vânzării online a produselor de tip multicategorie, prin intermediul platformei Foodpanda.
 
Potrivit sursei citate, observaţiile cu privire la angajamentele propuse de Glovo pot fi trimise prin fax la nr. 021.405.45.12, prin e-mail la adresa Această adresă de email este protejată contra spambots. Trebuie să activați JavaScript pentru a o vedea. sau prin poştă la adresa Consiliului Concurenţei, Piaţa Presei Libere nr. 1, corp D1, sector 1, Bucureşti, cod poştal 013701.