Pozdarie(Hervis): ‘Dinamic pricing’ avantajează clienţii, dar Consiliul Concurenţei interpretează legea şi zice că practica nu prea e corectă

 

Sistemul 'dinamic pricing', prin care un comerciant compară preţurile produselor oferite de concurenţă, este o practică de care în final beneficiază clienţii, prin primirea unui preţ corect pentru un produs, însă Consiliul Concurenţei interpretează legislaţia gri şi consideră că acest sistem nu e o practică benefică, a declarat, miercuri, pentru AGERPRES, directorul general al Hervis Sports România, Cătălin Pozdarie.

"'Dinamic pricing' este un proces de automatizare în retail. Legislaţia din România este întotdeauna dată gri, deci nu este nici albă, nici neagră, este gri, deci lasă loc de interpretare, şi atunci, în momentul în care vine un organ al statului în control, începe şi interpretează diverse lucruri, pe care legea din păcate îi permite să le interpreteze. Teoretic, în România nu există limitări legislative în ceea ce priveşte 'dinamic pricing', practic interpretarea îi dă posibilitatea organului să decidă că ai încălcat acea limită şi ai un comportament anti-concurenţial. 'Dinamic pricing' trebuie definit, pentru că există 'dinamic pricing' în zona offline şi există 'dinamic pricing' în zona online. În online, el înseamnă că ai în spate o companie care face o comparaţie în timp real a preţurilor pentru acelaşi produs pe toate magazinele online, şi atunci automat îţi transmite ţie mesajul că tu eşti mai scump şi atunci poţi să reduci preţul, sau să nu-l reduci, este decizia ta. În mediul offline, în statele Europei de Vest, cel mai bun exemplu este al benzinăriilor, acolo benzina are dimineaţa un preţ, la prânz are alt preţ, la ora 5 când iese lumea de la serviciu preţul creşte, şi după ora 10 seara preţul iar scade. Este tot 'dinamic pricing'. Este legal? Cine este beneficiarul acestui preţ? Până la urmă clientul, nu? La noi, Consiliul Concurenţei interpretează şi spune 'Nu prea e bine ce faceţi dumneavoastră acolo'. De ce? Că până la urmă beneficiarul acestui sistem de 'dinamic pricing' este clientul, în final. El beneficiază de un preţ corect în raport cu ceilalţi concurenţi, nu ştiu de ce cineva consideră că nu este corect. Cel puţin aşa văd eu", a declarat directorul Hervis România, în cadrul Retail Arena 2019.

Acesta a opinat că reprezentanţii Consiliului Concurenţei sunt foarte atenţi la practica comercianţilor de comparare a preţurilor.

"Digitalizarea nu înseamnă numai prezenţa (comerciantului, n.r.) cu un magazin online. Digitalizarea proceselor care stau în spatele acestor magazine şi digitalizarea companiei cred că reprezintă de fapt viitorul în digitalizare. Magazinul online este doar vârful aisbergului pe care îl văd clienţii, cel care se vede peste tot, dar în spate stau extraordinar de multe procese, care implică procese logistice, procese de preţ, de exemplu "dinamic pricing", un sistem de analiză a preţului în timp real la concurenţă şi practic adaptarea preţurilor, prietenii de la Consiliul Concurenţei cred că sunt foarte atenţi acum. Acest lucru practic înseamnă digitalizare, magazinul online înseamnă practic doar ce văd clienţii. Pentru noi, magazinul online este foarte important, noi suntem singura ţară din grupul Hervis care vindem pe Marketplace (platforma de intermediere de vânzări a eMAG, n.r.), deci pentru noi mediul online este foarte important, pentru că trebuie să mergi unde sunt clienţii tăi", a precizat Cătălin Pozdarie.

Directorul Hervis Sports România a explicat că scopul companiei este de a îi lega cât mai mult pe clienţi de brand.

"Tot ce facem facem în final pentru client, pe el vrem să-l fidelizăm şi să-l legăm cât mai mult de brandul nostru, deci 'customer experience' este extrem de important pentru noi, asta e foarte clar", a adăugat Cătălin Pozdarie.