Consiliul Concurenței: Companiile pot acționa astfel încât să evite lipsa unor produse esențiale

În actuala situație de criză generată de pandemia de coronavirus, companiile pot acționa coordonat astfel încât să evite deficitul de produse esențiale și să asigure o distribuție echilibrată a acestora. De exemplu, comercianții cu amănuntul își pot coordona atât transporturile de marfă, pentru a asigura aprovizionarea de produse de bază din toate domeniile, cât și livrările la domiciliu pentru persoanele care nu își pot părăsi locuințele.

De asemenea, companiile trebuie să se asigure că produsele lor sunt disponibile la prețuri competitive. Ca urmare, administratorii platformelor de comerț online pot impune măsuri pentru limitarea creșterilor nejustificate ale prețurilor pentru produsele și serviciile de bază. De asemenea, legislația în domeniul concurenței permite producătorilor să stabilească prețuri maxime pentru produsele lor, ceea ce ar putea fi util pentru a limita creșterea nejustificată a prețurilor la nivelul distribuției.

Consiliul Concurenței urmărește foarte atent comportamentul companiilor și atrage atenția că nu va ezita să ia măsuri în cazul în care acestea se angajează în practici abuzive (cum ar fi stabilirea prețurilor excesive) sau de tip cartel.

Aceste acțiuni ale Consiliului Concurenței sunt în concordanță cu politica comună, adoptată de Comisia Europeană și Autoritățile Naționale de Concurență prin Rețeaua Europeană de Concurență (European Competition Network – ECN), privind aplicarea regulilor de concurență în timpul crizei provocate de Coronavirus: https://ec.europa.eu/competition/ecn/202003_joint-statement_ecn_corona-crisis.pdf.

În cazul în care companiile au îndoieli cu privire la compatibilitatea unor inițiative cu legislația în domeniul concurenței, acestea pot contacta Autoritatea de Concurență la adresa presedinte@consiliulconcurenței.ro.

bizLawyer


About Us

Concurenta.ro este un site de știri din grupul BizLawyer care se adresează practicienilor în Dreptul concurenței, focusat pe aplicarea regulilor de concurenţă, conştientizarea beneficiilor conformării şi riscurilor încălcării legislaţiei concurenţei.