Consiliul Concurenţei schimbă modul de analiză a cazurilor din domeniul comerțului cu amănuntul de produse farmaceutice

Consumatorii se orientează către farmaciile situate în proximitate, fiind dispuși să parcurgă pe jos maxim 1 km, pentru a achiziționa medicamentele și suplimentele alimentare de care au nevoie, arată un studiu al Consiliului Concurenței.

Ca urmare, autoritatea de concurență consideră că trebuie actualizat modul de analiză a cazurilor de pe piața comercializării produselor farmaceutice și parafarmaceutice prin magazine specializate (farmacii) din perspectiva dimensiunii geografice, ca urmare a schimbărilor apărute în comportamentul consumatorilor, dar și al companiilor de pe această piață.

În prezent, autoritatea definește piața geografică în cazul comerțului cu amănuntul de produse farmaceutice și parafarmaceutice ca o zonă delimitată de o rază de 3 km în jurul farmaciei țintă.

În ultimii ani, însă, numărul de tranzacții pe această piață a înregistrat o majorare semnificativă și, în același timp, a crescut densitatea farmaciilor în aria de 3 km.

Astfel, în cadrul analizelor pe care urmează sa le efectueze, Consiliul Concurenței va lua în considerare toate farmaciile existente pe o rază de un kilometru în jurul farmaciei țintă, în acest fel, adaptând modul de definire a pieței relevante geografice la noul context.

Consiliul Concurenței invită părțile interesate să trimită observații și puncte de vedere privind la noua modalitate de definire a pieței relevante geografice la adresa de e-mail bunuri.consum@consiliulconcurentei.ro, până la data de 15 ianuarie 2021.

bizLawyer


About Us

Concurenta.ro este un site de știri din grupul BizLawyer care se adresează practicienilor în Dreptul concurenței, focusat pe aplicarea regulilor de concurenţă, conştientizarea beneficiilor conformării şi riscurilor încălcării legislaţiei concurenţei.